Coördinator Klantenservice (32-36 uur)

De Klantenservice is het gezicht van CODA. Hier komen bezoekers voor informatie, inspiratie en ondersteuning. Als Coördinator Klantenservice zorg jij er samen met het team voor dat bezoekers zich welkom voelen, hun weg vinden en positief verrast worden. Maak jij het verschil in de beleving van onze bezoekers?

Over CODA
Met een openbare bibliotheek, museum, archief, ExperienceLab en Herinneringscentrum Apeldoornsche Bosch is CODA een bron van inspiratie op het gebied van literatuur, kunst, erfgoed, innovatie en techniek. We vervullen een duidelijke maatschappelijke rol en werken aan toegankelijkheid, ontwikkeling en ontmoeting voor een breed en divers publiek. CODA onderschrijft de Code Diversiteit & Inclusie.

Hoe jij werkt
Team Klantenservice bestaat uit vaste medewerkers, scholieren en opruimhulpen die samen zorgen dat klanten en bezoekers zich welkom voelen, vinden wat ze zoeken en verrast worden. Jij zorgt ervoor dat het team goed functioneert, onze dienstverlening soepel verloopt en de klantbeleving continu verbetert. Je geeft richting aan het team vanuit vertrouwen en betrokkenheid. Je stimuleert eigenaarschap, professionaliteit en samenwerking en coacht collega’s in hun ontwikkeling. Persoonlijk maar ook in teamverband. Jij draagt bij aan de ontwikkeling van het team en denkt mee over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Dagelijks neem je mensen op een positieve manier mee in de veranderingen en vernieuwingen. Je zorgt voor de juiste afstemming en samenwerking tussen iedereen. Jij kijkt kritisch naar werkprocessen en voert in overleg verbeteringen door. Je stelt samen met anderen het jaarplan op en voert deze uit. Ook bewaak je de uitvoering van projecten, programma’s en jaarplannen. Verder bewaak je het budget en de subsidies en stuur je op werkprocessen, resultaten en kwaliteit. Zo stel je het jaarverslag op, scherp je de afdelingsvisie aan en monitor je de participatiecijfers. Je begeleidt het verzuim en voert ontwikkel-, coachings- en jaargesprekken met medewerkers met nadruk op groei, inzetbaarheid en teamontwikkeling. Je werkt nauw samen met de assistent coördinator die onder meer zorgt voor de roosters en planning van het team.

Wat jij meebrengt
Je hebt eerder gewerkt in een coördinerende of leidinggevende functie. Jij kunt strategie vertalen naar de praktijk en denkt in oplossingen en mogelijkheden. Met jouw enthousiasme en daadkracht weet je mensen in het team te inspireren, ongeacht hun leeftijd of voorkennis. Je hebt ervaring met coaching, teamontwikkeling, jaarplannen, het opstellen van teamdoelen en het bewaken van kwaliteit. Je hebt goede digitale vaardigheden en ervaring met het bibliotheeksysteem V-smart is ook welkom. Je weet wat er speelt in de bibliotheek-of culturele sector en je kunt je goed verplaatsen in de maatschappelijke rol van CODA. Jij kunt goed communiceren en samenwerken zowel met interne als externe partners.

Salaris en overig
Het salaris valt binnen schaal 9 van de cao Openbare Bibliotheken: minimaal € 3.797,- en maximaal € 4.851,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en competenties. Er is een eindejaarsuitkering van 5% van je brutosalaris. Je krijgt een werktelefoon, laptop, gratis toegang tot CODA Museum en een bibliotheeklidmaatschap. Je kunt meedoen aan een Fietsplan en sportvergoeding ontvangen via Bedrijfsfitness Nederland. Je reiskosten worden vergoed volgens de cao. Je kunt een dag hybride werken als je wilt. Ook kun je elk jaar meedoen aan diverse trainingen en workshops.

Sollicitatie en meer informatie
Bij je sollicitatie ontvangen we graag jouw CV. We gebruiken een vaste vragenset zodat elke kandidaat op dezelfde manier wordt beoordeeld. Beantwoord daarom bij je sollicitatie de volgende vragen in de invulvelden:

  • Wat betekent goed leiderschap voor jou? En hoe zie jij de rol van een teamleider?
  • Kun je een voorbeeld geven van een moment waarin je iets met meerdere teams of externe partners moest afstemmen? Hoe maakte je afspraken en hoe zorgde je dat deze werden nagekomen?
  • Beschrijf een situatie waarin je verantwoordelijk was voor het overzicht op werkzaamheden of planning. Hoe maakte je bepaalde keuzes en hoe controleerde je of het werk goed werd uitgevoerd?
  • Is er een verandering geweest binnen een team of afdeling waarbij jij betrokken was en waardoor weerstand ontstond? Wat heb je gedaan om collega’s te informeren of te ondersteunen? En wat was daarvan het effect op de werkvloer?
  • Kun je een situatie noemen waarin jouw aanpak of een werkproces niet het gewenste resultaat had? Wat heb je aangepast en welk effect had dit op het werk of de samenwerking?


Bij voorkeur kun je snel starten want wij zijn per direct op zoek
Solliciteren kan tot en met 4 januari 2026. De eerste sollicitatiegesprekken zijn op 9 januari 2026. De tweede gespreksronde is op donderdag 15 januari 2026. Heb je nog vragen? Mail naar Vivion Hamer via vacatures@coda-apeldoorn.nl.

Solliciteer nu

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.